Larsson (M)/Louca/Åman: Vi återställer och förbättrar Rinkebyakademien

Ytterstads- och bostadsbolagsroteln, Stockholms stad
Ytterstadsborgarrådet Joakim Larsson (M)

"Under de två nätter av upplopp som skakade Rinkeby förstörde och skadade ett litet antal individer inte bara stora kommersiella värden utan också den gemensamma tryggheten i stadsdelen. Rinkebyakademien, som sattes i brand, är en källa till stolthet för Rinkebyborna. Vi kommer självklart att bygga upp Rinkebyakademien och ge den ännu bättre förutsättningar för sin viktiga verksamhet, för Rinkeby och hela Stockholm, skriver Joakim Larsson (M) ytterstadsborgarråd, Stavros Louca, ordförande i Rinkebyakademin och Jan Åman, initiativtagare till Stockholmsutställningen."

Det skriver i dag Joakim Larsson (M) ytterstadsborgarråd, Stavros Louca, ordförande i Rinkebyakademien och Jan Åman, initiativtagare till Stockholmsutställningen tillsammans på DN Debatts Stockholmsdebatt.

Debattartikeln återfinns i sin helhet på länk:

Presskontakt:
Oliver Carrà, pressekreterare

Bakgrund:
Under nätterna till måndagen och tisdagen den gångna veckan drabbades ytterstadsdelen Rinkeby i Stockholm av oroligheter och stenkastning. I samband med dessa brann ett annex till Rinkebyskolan ned, i vilket Rinkebyakademien hållit sin verksamhet sedan hösten 2008.
För mer information om Rinkebyakademien, se:

Moderaterna i Stockholms stad har fem borgarråd.

Pressansvarig för Moderaterna i Stockholms stad är Helena Widegren som också ansvarar för finansrotelns presskontakter. Helena Öman ansvarar för miljö- och trafikrotelns samt för stadsbyggnads- och fastighetsrotelns presskontakter. Oliver Carrà ansvarar för ytterstads- och bostadbolagsrotelns och för social- och arbetsmarknadsrotelns presskontakter.