M: Ny undersökning visar att kommunpolitikers attityder till företagande rasar

Svensk Näringsliv presenter den 5 september 2017 delresultat från årets mätning av det lokala företagsklimatet. Undersökningen visar en allvarligt nedåtgående trend gällande kommunpolitikernas attityder till företagande i Stockholms stad. Moderaterna är allvarligt bekymrade över att den socialdemokratiskt ledda majoriteten i Stadshuset inte verkar för ett gott företagsklimat i kommunen.

- Färgen på den politiska styrningen spelar roll. Det visar Svenskt Näringslivs enkätundersökning. När attityden mot företagare försämras drabbar det tillväxten och jobben och i förlängningen framtida möjligheter till skatteintäkter, säger gruppledaren och oppositionsborgarrådet Anna König Jerlmyr (M).

- Utan ett gott företagsklimat kan vi glömma att integrationen kommer att lyckas. Båda delar förutsätter varandra. Nyckeln till att bryta utanförskapet är genom ett jobb och den utmaningen klarar vi inte utan ett gott och starkt företagsklimat, säger oppositionsborgarrådet Anna König Jerlmyr (M).

Moderaterna i Stockholm - pressjournummer 08-508 29 222 / +46 8 508 29 222