Östermalmstorg norra återinvigt

Östermalmstorg blir nu en tryggare mötesplats med nya och nygamla butiker, service och kultur som gör tunnelbanan trevligare och faktiskt lite roligare. Idag återinvigde trafiklandstingsrådet Christer G Wennerholm och stadsbyggnads- och fastighetsborgarrådet Kristina Alvendal den renoverade uppgången.

– Vi vill locka fler att resa med miljövänlig kollektivtrafik. Därför satsar vi på att modernisera, inte bara renovera, våra stationsmiljöer. Kollektivtrafiken är ett viktigt redskap i människors vardag, men det är också en viktig mötesplats. Nu blir det mer service och högre kvalitet under resan, säger Christer G Wennerholm, trafiklandstingsråd och ordförande i SL.

– Jag är glad över att inviga en snygg och trygg miljö på en plats som tidigare upplevts som mörk och ofta otrygg. Detta är en del i det samarbete där Stockholm och SL tillsammans rustar upp underjordiska miljöer och ger dem ljus och liv med nya caféer, butiker och andra efterfrågade verksamheter, säger stadsbyggnads- och fastighetsborgarrådet Kristina Alvendal (M).

Helena Öman
Pressekreterare hos Kristina Alvendal (M)

Håkan Filipsson
Pressekreterare (M)