Pressinbjudan: Alliansens gruppledare besöker äldreboende

Pressinbjudan: Alliansens gruppledare besöker äldreboende

Alliansens gruppledare i Stockholm stad besöker äldreboendet Bergsunds vård- och omsorgsboende på Södermalm torsdagen 12 februari.

Tid: Kl. 10.00 torsdagen den 12 februari

Plats: Folkskolegatan 26, Stockholm

Torsdagen den 12 februari besöker Alliansens fyra gruppledare i Stockholms stad äldreboendet Bergsunds vård- och omsorgsboende på Södermalm. Verksamheten fick 2014 ett hedersomnämnande i Stockholm stads kvalitetsutmärkelse.

Medverkar gör Anna König Jerlmyr (M) gruppledare och oppositionsborgarråd, Lotta Edholm (FP) gruppledare och oppositionsborgarråd, Karin Ernlund (C), gruppledare, och Erik Slottner (KD), gruppledare. Gruppledarna kommer under besöket att samtala med personal och entreprenörer om de förändrade förutsättningarna att vara verksam inom äldreomsorgen i Stockholms stad.

Under besöket kommer gruppledarna även att presentera en rapport om hotet mot mångfald i välfärden i Stockholm stad.

Kontaktinformation:

För Anna König Jerlmyr (M): Niklas Gillström, presschef, 076-12 29 200

För Lotta Edholm (FP): Karl Rydå, 076-12 29 163

För Karin Ernlund (C): Gabriella Lang, 076-12 29 412

För Erik Slottner (KD): Markus Nyman, 076-12 29 911

Fakta om Bergsunds vård- och omsorgsboende:

Bergsunds vård och omsorgsboende har sedan 1 september 2008 drivits av Temabo AB. 2014 fick Bergsunds vård- och omsorgsboende hedersutnämning vid Stockholms stads kvalitetspris. Stadsdelsnämndens protokoll från 11 december 2014 anger: ”Bergsunds vård- och omsorgsboende har arbetat aktivt med kompetens- och metodutveckling, värdegrundsarbete och ett socialt innehåll i vardagen. Resultatet av förbättringsarbetet har höjt kvaliteten i boendet för de äldre. Det har redovisats i kvalitetsberättelser.”

Moderaterna i Stockholm - pressjournummer 08-508 29 222 / +46 8 508 29 222