Pressinbjudan: Officiell Invigning av Hagastaden

Pressinbjudan: Officiell Invigning av Hagastaden

Finansroteln, Stockholms stad
Finansborgarrådet Sten Nordin (M)

1:e vice ordförande i kommunstyrelsen Anders Ekegren (FP), Solna stad

Regionchef Helena Sundberg, Trafikverket

PRESSINBJUDAN

På tisdag den 21 juni inviger finansborgarrådet i Stockholms stad Sten Nordin (M) och Solna stads 1:e vice kommunstyrelseordförande Anders Ekegren (FP) tillsammans Hagastaden, en vetenskapsstad i världsklass med fokus på hälsa där bostäder, forskning och arbetsplatser möter kultur och rekreation.

När: tisdagen den 21 juni kl. 11.30
Var: brofästet till Solnabron från Torsplan på Stockholmssidan, för karta se länk http://db.tt/8zh63it

Vid invigningen av Hagastaden kommer Sten Nordin och Anders Ekegren symboliskt mötas vid kommungränsen, på den nya bron som vid invigningstillfället är Sveriges längsta träbro, för ett handslag och för att knyta samman ett band symboliskt för att illustrera hur två städer knyts samman. Medverkar vid invigningen gör också Trafikverket med regionchef Helena Sundberg.

Presskontakt:
Oliver Carrà, pressansvarig på finansroteln i Stockholms stad hos Sten Nordin,
Pressjour: 08-508 29 222 alt 076-12 29 202

Om Hagastaden
Hagastaden är den största investeringen i Sveriges historia till ett värde om 50 miljarder kronor. kommer Hagastaden färdigställt bestå av 5 000 bostäder och totalt cirka 36 000 arbetsplatser. Hagastaden utgör en ny, grön och naturnära stadsdel i ett unikt läge vid den Kungliga Nationalstadsparken och är ett av Stockholms stad utpekat stadsutvecklingsprojekt med fokus på life science, där sjukvård, forskning och innovationer utvecklas i nära samspel med varandra.

Edward Tovi

Presskontakt Pressekreterare för finansborgarrådet Anna König Jerlmyr 076-122 92 02
Oskar Rådehed

Presskontakt Pressekreterare för stadsbyggnadsborgarrådet Joakim Larsson och finansborgarrådet Anna König Jerlmyr 076-122 91 26