Ulla Hamilton (M) inviger Stockholms nya båthållplatser

Miljö- och trafikroteln i Stockholms stad
Miljö- och trafikborgarrådet Ulla Hamilton (M)

Idag tisdag invigs Strandvägens båthållplats av Ulla Hamilton, miljö- och trafikborgarråd i Stockholms stad samt ordförande i Stockholms Hamnar. Hållplatsen är en av över tjugo nya båthållplatser vid Stockholms innerstadskajer.

Tid: Idag, tisdag den 25 maj klockan 11.30
Plats: Strandvägen, kajplats 18 vid ”Visit Skärgården”.

På båthållplatserna kan etablerad yrkestrafik lägga till för att hämta och lämna passagerare. Vissa båthållplatser kan även användas av privata båtägare.

Stockholms hamnar arrangerar i samband med detta en båttur med m/s Joséphine till ytterligare ett par båthållplatser. Ombord kommer Hamn och Trafikchef Henrik Cars och representanter från Stockholms Hamnar att berätta mer om de nya båthållplatserna. Vid intresse att delta i båtturen, kontakta Lena Fogelberg, Marknadsassistent Stockholms Hamnar, 070-770 26 34.

Välkomna!

Presskontakt:

Helena Öman
Pressekreterare hos Ulla Hamilton

Ulla Hamilton bloggar på www.ullahamilton.se

Moderaterna i Stadshuset, Stockholm

Moderaterna i Stockholms stad har fem borgarråd. Sten Nordin är finansborgarråd och gruppledare. Ulla Hamilton är miljö- och trafikborgarråd, Kristina Alvendal är stadsbyggnads- och fastighetsborgarråd, Joakim Larsson är ytterstads- och bostadsbolagsborgarråd och Ulf Kristersson är social- och arbetsmarknadsborgarråd.

Pressansvarig för Moderaterna i Stockholms stad är Helena Widegren som också ansvarar för finansborgarrådet Sten Nordins presskontakter. Helena Öman är pressekreterare för Ulla Hamilton och Kristina Alvendal. Oliver Carrà är pressekreterare för Joakim Larsson och Ulf Kristersson.