Ulla Hamilton på Newsmill: Därför inleder jag en tillväxtspaning i Stockholm

Trafik- och arbetsmarknadsroteln, Stockholms stad
Trafik- och arbetsmarknadsborgarrådet Ulla Hamilton (M)

Stockholm växer och det innebär att det behövs fler arbetsplatser. Under hösten kommer Företagar- och arbetsmarknadsborgarrådet i Stockholm, Ulla Hamilton (M), att besöka spännande Stockholmsföretag.  De representerar på olika sätt det framtida Stockholm.

Ulla Hamilton skriver med anledning av detta i dag tisdagen den 13 september på debattsidan Newsmill om tillväxtspaningen.

Hela debattartikeln återfinns på länk:

– Syftet är att lyssna in företagens behov och eventuella problem som aktörer i Stockholm möter. Politiker skapar inte jobb men vi kan skapa förutsättningar för fler arbeten, samtidigt som att en felaktig politik kan skapa hinder, säger företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M)

– För att politiken inte ska var ett hinder för tillväxten i Stockholm är det viktigt att ha koll på vilka intressanta framsteg som står för dörren och vad som är viktigt för att företag ska växa och investera i Stockholm, säger företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M).

Bland höstens företagsbesök finns programmeringsföretaget Tacton som designar fabriksanläggningar och har kunder över hela världen, den välkända arkitektföretaget Tengbom, det snabbväxande företaget Klarna som tagit fram betallösningar på Internet, Accumulate som tillhandahållit tjänsten bakom Telia Mobil Plånbok, den världskända spelutvecklaren DICE, revisionsbolaget PWC, IT-företaget Ants, Paradox interactive som framgångsrikt utvecklat digitala försäljningskanaler, Diamorph som är världsledande på att utveckla nya material, läkemedelsföretaget Episurf och Aman care som erbjuder vårdtjänster på 43 olika språk.