Modexa Lyckade hyresförhandlingar

Få bäst förutsättningar till lyckade hyresförhandlingar!

Fastighetsägare ställs ofta inför affärskritiska förhandlingar som är väsentliga för att ta kontroll över intäktsutvecklingen i bolaget. Vill ni öka sannolikheten till en lyckad utgång i nästa förhandlingsprocess? Modexa erbjuder vägledning i att hitta rätt förhållningssätt!

– Vårt mål är att nå utgången där alla känner sig som vinnare, säger Mikael Larsson, Marknads- och Försäljningschef på Modexa.

Modexa utför köksrenoveringar i över 12 000 hyreslägenheter varje år, men en förutsättning att komma igång är en lyckad förhandling med Hyresgästföreningen.

– Bra vägledning i förhandlingar som systematisk hyressättning, tillvalsprodukter och upprustningar saknas idag av många fastighetsägare, säger Mikael Larsson.

Därför har Modexa nu tagit fram en praktisk guide som kan användas som stöd i förhandlingsprocessen, det innebär råd inom allt från Förberedelser till Överenskommelsen. Allt vilket erbjuds inom tjänsten Lyckade Förhandlingar.

– Vår kunskap bygger på erfarenhet sedan 1998. Det är något vi vill dela med oss av genom att nu erbjuda vägledning i förhandlingsprocessen, säger Mikael Larsson.

Varför misslyckas förhandlingar?

- Vi vet att man många gånger inte tar sig tid att sätta sig in i vilka behov motparten har, vilket är en av flera grundläggande förutsättningar till en lyckad förhandling.

Förståelse och förtroende

Modexas tjänst, Lyckade förhandlingar hjälper fastighetsbolag att komma igång med en god start, bland annat genom att bekanta kund med Hyresgästföreningens organisation.

– Genom att bilda en förståelse för hur Hyresgästföreningen är uppbyggd, exempelvis vem bestämmer vad, ger bättre förutsättningar för en förtroendefull förhandling och relationsskapande möten, säger Mikael Larsson.

Vidare kollar Modexa även på hur fastighetsbolagen kan arbeta med benchmarking för att hitta genvägar och smarta lösningar.

– Vi tittar exempelvis närmare på hur andra fastighetsägare genomför upprustningar i andra delar av landet och tidigare genomförda hyresförhandlingar och olika tillvalssystem, säger Mikael Larsson.

Grunden i Modexas strategi är att hjälpa sina kunder att gå från sekventiell till integrerad process där exempelvis förhandlingen sker parallellt genom hela arbetsprocessen, istället för att bjuda in hyresgäster och / eller hyresgästföreningen till ett konkret förhandlingsbud. Här blir förhandlingen om hyran en integrerad del av processen.

Vill du veta mer hur ni kan skapa kontroll över intäktsutvecklingen och få ett framgångsrikt förhållningssätt?

Mikael Larsson, Marknads- och Försäljningschef, Modexa

Tel. 0737-45 29 89, mikael.larsson@modexa.se