Modexa Bad ingår avtal med Unobo

Modexa Bad ingår avtal med Unobo

På Modexa är vi stolta över vårt avtal med Unobo i Umeå. Det nya avtalet är en totalentreprenad och omfattar stambyte med badrumsrenovering samt uppgradering av elen i lägenheterna. Projektet startade nu i november och pågår till februari 2023.

- Vi valde Modexa Bad som leverantör till detta projekt av flera anledningar. Jag har stort förtroende för personalen på Modexa Bad och förhandlingarna har gått bra. Deras metod med kort genomförandetid, kvarboende hyresgäster samt att varje lägenhet får tillgång till sin egen duschvagn under tiden projektet pågår är fördelaktigt, säger Timo Siikaluoma, Technical Manager på Unobo.

- Vi är stolta över förtroendet från Unobo. Att involvera hyresgästerna och renovera med kvarboende hyresgäster är några av våra styrkor. Nöjda hyresgäster är viktigt för oss, säger Ola Ljungman, Försäljningschef på Modexa Bad AB.

Kvarboende hyresgäster
Modexa är Sveriges ledande expert på att renovera med kvarboende hyresgäster. Ett stambyte innebär ofta stora störningar och mycket oro för hyresgästen men tack vare vår väl utvecklade metod kan vi leverera även svåra moment som badrumsrenovering med stambyte – utan att hyresgästerna behöver flytta ut.

Vi kommer in tidigt i processen, planerar varje steg minutiöst och prefabricerar våra badrum i vår anläggning i Katrineholm. På detta sätt kan vi säkerställa att alla arbeten inne i lägenheten blir färdiga på 12 dagar.

Kontaktperson Modexa: Ola Ljungman, Försäljningschef
E-mail: (ola.ljungman@modexa.se), Mobil: 0730-93 67 16

Om Modexa. Modexa är Sveriges ledande expert på att renovera lägenheter med kvarboende hyresgäster. I mer än två decennier har vi utvecklat våra metoder och kan leverera även svåra moment som badrumsrenovering med stambyte – utan att hyresgästerna behöver flytta ut. Det ger bostadsbolagen möjligheten att ta hand om det inre underhållet enligt renoveringsstrategin Stegvis renovering. Resultatet är hållbarhet i alla dimensioner. Läs mer på modexa.se

Om Unobo. Är ett fastighetsbolag inriktat på hyresrätter. Unobo finns idag på tretton orter runt om i Sverige och förvaltar närmare 5 700 hyreslägenheter. Unobo ska bidra till en långsiktigt hållbar bostads- och hyresrättsmarknad och en god samhällsutveckling.