MOHV lanserar ny tjänst till alla hundälskare

MOHV har sedan starten 2012 hjälpt tusentals personer runt om i landet med lyckade bostadsaffärer och att hitta hem på nytt. Nu utökar MOHV sitt tjänsteutbud och lanserar VOHV som är en helt ny tjänst specifikt riktad till hundägare.

VOHV är en helt ny tjänst från MOHV som värderar bostäder och dess närområde efter hur hundvänliga de är för att göra det enklare för hundägare att hitta nytt hem. Svensken är ett husdjursälskande folk och i pandemins fotspår har antalet personer som skaffat sig en ny familjemedlem ökat dramatiskt. Under 2020 ökade antalet nyregistrerade hundar med nästan 11% enligt Svenska Kennelklubbens register, vilket är den största ökningen på många år. I och med valpboomen under 2020 har MOHV identifierat ett stort behov på marknaden av verifierade hundvänliga hem.

– Precis som barnfamiljer vill veta om bra skolor, vill hundägare veta om det finns bra kissrundor och hur hundvänlig bostaden är. Det finns en enorm efterfrågan på en sådan här tjänst bland hussar och mattar, och vi är glada att kunna erbjuda de och deras bästa vän den här servicen, säger Jonas Petersson, VD på MOHV.

MOHV lanserar VOHV den 1 april 2021. Håll utkik efter vår märkning för en hög VOHV-faktor.