Toppnamn till MOHV

Mäklarbranchens ambitiösaste uppstickare, MOHV, har i dagarna flyttat fram sina positioner ytterligare. Denna gång genom att locka till sig en av branschens verkliga tolvtaggare i rollen som arbetande styrelseordförande.

Med start den 1 februari 2019 fattar Per Johnler ordförandeklubban och inleder därmed nästa spännande etapp för företaget. Med ett förflutet som VD och ordförande för Swedbank Fastighetsbyrå, ordförande i Hemnet och nu senast ledamot i Husman Hagbergs styrelse, är tanken att accelerera verkställandet av tillväxtplanens vision om 101 nya kontor som skall etablera MOHV som en nationell utmanare.

– Per Johnler är en legendar i vår bransch, säger grundaren Magnus Miramadi i en kommentar. Med honom fördjupas vår kunskap och erbjudande inom mäkleri och franchise ytterligare. Vi är väldigt glada och ser med spänd förväntan fram emot ett 2019 där vi redan nu lagt grunden för att göra vårt bästa år hittills.

MOHV, som gått från klarhet till klarhet sedan starten 2012, har hela tiden präglats av sin snabba expansionsfart. Målet är att etablera sig som ett alternativ till de traditionella mäklarkedjorna och på ort efter ort där företaget etablerat sig har kunderna strömmat till.

Per Johnler kommenterar: Med nästan 20 år i mäklarbranschen känns det härligt att gå in i en organisation med det driv som MOHV visar upp. Jag har alltid trivts bäst i utmanarrollen och visionen att på allvar utmana en bransch full av heliga kor känns naturlig och helt rätt att bygga vidare på. Mäklarna på MOHV skall ha de bästa utvecklingsmöjligheterna en tydlig väg att bli både partners, delägare och franchisetagare är en prioritet och något som efterfrågas bland dagens mäklare.

Förutom uppdraget som ordförande i MOHV axlar Per Johnler rollen som ordförande för systerbolaget MOHV Mäklarsupport.

– Idén med ett Shared Servicebolag som möjliggör för mäklare och mäklarföretag att helt fokusera på sin dagliga verksamhet, är genialisk säger Johnler. Med Mäklarsupport som på distans tar hand om administration, tillträdeshjälp, växeltelefon, bokföring, inköp etc. ser vi stor potential att utveckla och effektivisera driften ute på kontoren.

Med förändringarna stärker MOHV ställningarna som den kedja där mäklarens långsiktighet får mest fokus istället för kortsiktiga vinster.

– Vi tror det är en riktigt bra grund att stå på för att lyckas behålla befintliga mäklare och attrahera nya, säger Miramadi. För att inte nämna de fördelar det kan innebära för våra kunder.

Magnus Miramadi, VD
magnus.miramadi@MOHV.se