Årets Tekniker - ett pris till en tekniker som gör skillnad

Teknik är det mänskligaste som finns. För att visa just detta instiftar Handelskammaren, i samarbete med Moll Wendén och nio andra företag, priset Årets Tekniker.

Det handlar om att hitta personer som kan inspirera andra. Många yngre finner sin egen väg efter att ha inspirerats av en förebild och försökt härma eller likna dem. Med Årets Tekniker används den kraften. Priset delas ut till en tekniker som genom sitt arbete bidrar till samhällets utveckling samtidigt som hon/han inspirerar framtidens tekniker. Det kan t.ex. vara genom att skapa en bättre miljö, fler jobb, ökad livskvalitet eller en revolutionerande uppfinning.

Vinnaren utses med hjälp av nomineringar, och han/hon erhåller ett stipendium på 50 000 kronor samt en CSR-check att dela ut till ett valfritt projekt som främjar ungdomar och utbildning. Själva prisutdelningen sker på Handelskammarens Höstmöte, den 28 november, i Malmö.

Vill du nominera dig själv eller någon du känner?
Skicka din nominering till aretstekniker@handelskammaren.com eller gå in på www.facebook.com/aretstekniker.

Läs mer om Årets Tekniker på handelskammaren.se

Martin Morén Jönsson, advokat och delägare på Moll Wendén