Alcazars vårturné utökas med shower i Falun, Kristianstad och Halmstad

2Entertain - part of 2E Group

Alcazars vårturné med hyllade showen ”Disco Defenders” växer! Nu är det klart att turnén även kommer till Falun 19 februari, Kristianstad 2 april och Halmstad 23 april. I helgen spelar discogruppen de sista föreställningarna på Hamburger Börs i Stockholm och den 29 januari har vårens turné premiär i Västerås.

Våren 2016 sprider Alcazar sin disco-feber över hela Sverige när de tar sin succéshow "Disco Defenders” på turné. Trion Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund skapar varje kväll ett discoinferno av glitter, partystämning och hits tillsammans med några av Sveriges absolut bästa dansare, ett niomannaband och Edward af Silléns regi.

Förutom Alcazars egna discohits så som "Crying at the Discoteque", "Not a Sinner, Nor a Saint", "Alcastar", "Stay the night" och “Blame it on the Disco” får publiken också höra discoklassiker från 70-talet och framåt. Upplägget har inte bara lockat storpublik under förra våren i Göteborg och hösten i Stockholm, det har också fått media att utbrista att det är "bara att kapitulera inför Alcazar" (Göteborgs-Posten), "imponerande" (Dagens Nyheter) och “fantastisk show” (QX).

Nu är det klart att vårsäsongen utökas nya stopp i Falun, Kristianstad och Halmstad. Sverigeturnén inleds den 29 januari i Västerås.

Turnéplan Alcazars ”Disco Defenders” våren 2016
29 jan – Västerås, Bombardier Arena
5 feb – Malmö, Baltiska hallen
12 feb – Jönköping, Jönköpings Konserthus
13 feb – Jönköping, Jönköpings Konserthus
19 feb – Falun, FaluKuriren Arena – NY STAD!
26 feb – Uppsala, Uppsala Konsert & Kongress
27 feb – Uppsala, Uppsala Konsert & Kongress
4 mars – Skövde, Arena Skövde
5 mars – Karlstad, Karlstad CCC
11 mars – Växjö, Fortnox Arena
18 mars – Sandviken, Göransson Arena
24-26 mars – Åre, Arena Holiday Club
1 april – Linköping, Linköping Konsert & Kongress
2 april – Kristianstad, Kristianstad Arena – NY STAD!
15 april – Örebro, Conventum Arena
16 april – Örebro, Conventum Arena
22 april – Helsingborg, Helsingborg Arena
23 april – Halmstad, Halmstad Arena – NY STAD!

Pressröster om "Disco Defenders”
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar "
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter "
Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."
QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"