Bästa föreställning genom åren på Vallarnas friluftsteater framröstad!

”Bröllop och Jäkelskap” framröstad till tidernas hittills bästa buskisfars. Efter en omröstning på www.vallarna.se har nu tidernas bästa buskisfars på Vallarnas friluftsteater 1996 - 2005 röstats fram. ”Bröllop och Jäkelskap” vann med 21% av rösterna. ”Bröllop och Jäkelskap” spelades sommaren 2002 och var andra delen i Jäkelskaps-triologin. På andra plats med 18% av rösterna kom ”Där fick du!” som spelades 1998 och på tredje plats förra årets succé: ”Två ägg i högklackat” med 17% av rösterna. Totalt har 8 739 personer röstat vilket visar på det stora intresset föreställningarna på Vallarnas friluftsteater har. Vallarnas friluftsteater, Falkenberg Startades 1996. 2006 firas 10-årsjubileum. Efter ett antal år med succéturnéerna ”Sommarbuskis” ville Stefan&Krister hitta en fast spelplats att spela sommarfarser på. Valet föll på vackra Vallarna i Falkenberg och genom åren har arenan utvecklats till att idag vara Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater. Genom åren har närmare 400 000 personer besökt föreställningarna på Vallarna och ytterligare ca 20 miljoner har sett dem på TV4. I år kommer ca 65 000 personer att besöka buskisfarsen på Vallarna. Föreställningar genom åren: 1996 ”Hemlighuset”, 1997 ”Hemvärn och påssjuka”, 1998 ”Där fick du”, 1999 ”Bröstsim och gubbsjuka”, 2000 ”Rena Rama Rolf”, 2001 ”Snålvatten och jäkelskap”, 2002 ”Bröllop och jäkelskap”, 2003 ”Barnaskrik och jäkelskap”, 2004 ”Två bröder emellan, 2005 ”Två ägg i högklackat”, 2006 ”Brännvin och fågelholkar – Söderkåkar reser västerut”. 47 000 biljetter redan bokade till sommarens jubileumsfars: ”Brännvin och fågelholkar”! ”Söderkåkar” reser västerut och blir ”Brännvin och fågelholkar” i Anders Albiens bearbetning av Gideon Wahlbergs klassiker! Sveriges bästa och roligaste ensemble är på Vallarna, i sommar! Jojje Jönsson gör bejublad comeback som ”Brevbäraren Dag-Otto”, dessutom är Annika Andersson, Siw Carlsson, Mikael Riesebeck och Gösta Janson åter tillbaks på Vallarna. Kvar från tidigare år; Stefan Gerhardsson och Jeanette Capocci . Nya bekantskaper blir Claes Malmberg, Ulf Dohlsten och Maria Mälson-Nystedt. För mer info om föreställningen och Vallarnas friluftsteater och fria pressbilder: www.vallarna.se För mer information kontakta: Janne Andersson, producent 2Entertain, 0705-517 030, Michael Olofsson, försäljnings- och marknadschef 2Entertain, 070-300 92 64 Presskontakt: Rickard Werecki, Westin Promotion, 0340-67 77 26, 0708-54 38 64, rickard@westinpromotion.com.