Nu släpps extraföreställningar till Jubileumsfarsen på Vallarna i Falkenberg.

41 000 biljetter bokade på en månad! Dubbelt så många som tidigare år samma tid! Förväntningarna och förhoppningarna på att publiken skulle ta till sig årets jubileumsföreställning ”Brännvin och fågelholkar – Söderkåkar reser västerut” på Vallarnas friluftsteater har hela tiden varit högt uppskruvade. Förväntningarna har infriats med råge. 41 000 biljetter bokade på en månad är ett unikt rekord som slår allt! 10-årsjubileum - I och med att vi i år firar 10-årsjubileum storsatsar vi på årets fars. Mycket kraft har lagts på att få till den unika ensemble och vi har även varit noggranna i val av föreställning. Känns fantastiskt att vi fått ett så snabbt kvitto från våra gäster att de uppskattar våra val, säger Janne Andersson, producent 2Entertain. - 41 000 biljetter på en månad är helt fantastiska siffror, säger Michael Olofsson, försäljningschef på 2Entertain. Förra året besökte 45 000 gäster Vallarna, i år får vi nog räkna med upp emot 60 000 besökare. Vi har redan sedan tidigare släppt upp 7000 extrabiljetter på befintliga föreställningar. Nu släpper vi extraföreställningar söndagarna 9/7 och 16/7 kl: 19.30. Det innebär att ytterligare drygt 3000 biljetter släpps till försäljning, fortsätter han. Om föreställningen På scen i sommar: Jojje Jönsson gör bejublad comeback som ”Brevbäraren Dag-Otto”, dessutom Stefan Gerhardsson, Annika Andersson, Siw Carlsson, Claes Malmberg, Mikael Riesebeck , Jeanette Capocci, Ulf Dohlsten, Gösta Janson och Maria Mälson-Nystedt. ”Brännvin och fågelholkar – Söderkåkar reser västerut” bygger på Gideon Wahlbergs älskade klassiker ”SÖDERKÅKAR”, manuset har bearbetats om till Västkusten av Anders Albien som också regisserar.. Biljetterna släpptes till allmänheten den 3 april och redan nu har över 41 000 biljetter bokats! Vallarnas friluftsteater, Falkenberg Startades 1996 av dåvarande Nöjespatrullen (nu 2Entertain). 2006 firas 10-årsjubileum. Efter ett antal år med succéturnéerna ”Sommarbuskis” ville Stefan&Krister hitta en fast spelplats att spela sommarfarser på. Valet föll på vackra Vallarna i Falkenberg och genom åren har arenan utvecklats till att idag vara Sveriges vackraste och mest välbesökta friluftsteater. Genom åren har närmare 400 000 personer besökt föreställningarna på Vallarna och ytterligare ca 20 miljoner har sett dem på TV4. Numer besöker ca 45 000 personer Vallarna varje sommar. Föreställningar genom åren: 1996 ”Hemlighuset”, 1997 ”Hemvärn och påssjuka”, 1998 ”Där fick du”, 1999 ”Bröstsim och gubbsjuka”, 2000 ”Rena Rama Rolf”, 2001 ”Snålvatten och jäkelskap”, 2002 ”Bröllop och jäkelskap”, 2003 ”Barnaskrik och jäkelskap”, 2004 ”Två bröder emellan, 2005 ”Två ägg i högklackat”, 2006 ”Brännvin och fågelholkar – Söderkåkar reser västerut”. För mer information kontakta: Janne Andersson, producent 2Entertain, 0705-517 030 Michael Olofsson, försäljnings- och marknadschef 2Entertain, 070-300 92 64 Presskontakt: Rickard Werecki, Westin Promotion, 0340-67 77 26, 0708-54 38 64, rickard@westinpromotion.com. Fria pressbilder: www.vallarna.se