Stulen Kärlek

Annika Andersson, Ulf Dohlsten, Mikael Riesebeck m.fl. säkrar skratten i Krister Claessons nyskrivna fars på Lisebergsteatern till hösten. 24 september är det världspremiär på Krister "Stefan&Krister" Claessons " nyskrivna skrattfars ”Stulen Kärlek". En modern, rapp och vansinnigt rolig fars med några av Sveriges absolut bästa farsskådespelare på scen; Annika Andersson, Ulf Dohlsten, Mikael Riesebeck, Dag Malmberg, Thomas Hedengran och Laila Westersund Fastän Bosse (Mikael Riesebeck) har brutit sej in i ett främmande hus, så kan man väl ändå inte påstå att han är en inbrottstjuv? Det enda han behöver är ju lite pengar till en större lägenhet. Ja, för var ska annars hans gamla mamma bo? Det klantiga inbrottet kompliceras dock svårt av att försäkringsmannen, Jerker, (Ulf Dohlsten) dyker upp och hans enorma nyfikenhet kan knäcka tuffare killar än Bosse. På vilket sätt kommer husets ägare, den bufflige mannen Evald, (Dag Malmberg) och hans olyckliga hustru Berit, (Annika Andersson) att bli viktiga brickor i spelet om Bosses framtid? Och hur är det med den värdefulla tavlan? Den som Evald gav till sin hustru, på den tiden kärleken spirade, som en kärleksgåva. Kan verkligen denna tavla ännu en gång bli föremål för en spirande kärlek eller kommer den att bli stulen? Eller är det kanske kärleken som blir stulen? Det hela blir naturligtvis inte enklare av att grannhuset har fått nya ägare i form av det snokande och frusna paret Adam och Eva (Thomas Hedengran och Laila Westersund) som hela tiden kommer och stör. Ja mest är det väl Eva som stör, Adam har ju inte så mycket att säga till om. Förstår ni? En sak är dock helt säker, Adam och Eva förstår absolut ingenting. Men å andra sidan är det ju inte heller någon som förstår sig på dom. Du kommer i alla fall att ha möjligheten att förstå, i höst på Lisebergsteatern när ”Stulen kärlek” har världspremiär fredagen den 24 september. Vi spelar fredagar kl: 19.30, lördagar kl: 16.00 & 19.30 och söndagar kl: 15.00. Föreställningen är skriven av Krister Claesson som också regisserar.