Wallmans går in i unikt samarbete med Coop

Wallmans Nöjen AB har idag ingått avtal med dagligvaruhandelskedjan Coop som blir ny officiell partner. Samarbetet mellan Wallmans Nöjen AB och livsmedelskedjan Coop startar den 31 mars 2012 och innebär att Coop som officiell partner kommer att få möjlighet att erbjuda sina medlemmar exklusiva rabatter och förmåner på både shower och middagspaket på alla anläggningar under varumärket Wallmans i Sverige.

- För oss är detta en fantastisk dag. Vi har länge kikat på att skapa ett samarbete med en stor livsmedelskedja. Det finns en enorm potential för Wallmans i och med Coops tre miljoner medlemmar som vi framöver kommer att kunna nå med skräddarsydda erbjudanden. Det känns givetvis väldigt kittlande och ger oss en unik möjlighet, säger Mikael Gordon Solfors, vice VD Wallmans Stockholm AB.

- Jag är övertygad om att samarbetet med Wallmans kommer tas emot med stor uppskattning bland våra medlemmar. Detta är också en viktig del i Coops varumärkesresa, att tillföra mer emotion i upplevelsen av Coop. Vi vill erbjuda upplevelser, både i och utanför våra butiker, som våra medlemmar minns och pratar om, säger Thomas Engelhart.

För ytterligare information:
Mikael Solfors, vice vd Wallmans Nöjen, tel. 0708-88 88 37