Gustav Bouvin är ny vd på Momentum

Gustav Bouvin ny vd på Momentum

Tidigare vice vd Gustav Bouvin är ny vd på Momentum då Richard Durlow valt att gå vidare till en roll som Executive Advisor inom Aareon Group.

Gustav Bouvin har en mångårig bakgrund inom bolaget från både kund- och affärssidan. 2021 blev han vice vd och har haft en framträdande roll sedan Momentum förra året förvärvades av Aareon Group.

- Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med våra fantastiska och kompetenta medarbetare fortsätta den spännande tillväxtresa som vi befinner oss på. Det känns extra roligt att leda en organisation som drivs av en vilja att ständigt förbättra våra produkter för att göra vardagen enklare för våra kunder. Vi var först med helt SaaS-baserade fastighetssystem och nu fortsätter vi revolutionera branschen med helt nya sätt att implementera våra produkter.

För mer information och frågor, kontakta:

Gustav Bouvin
vd Momentum
E-post: gustav.bouvin@momentum.se

Momentum Software är ett svenskt proptechbolag med Sveriges ledande fastighetsägare som kunder. Våra system hjälper fastighetsägare att digitalisera sin verksamhet och skapa en bättre upplevelse för hyresgästerna.

Momentum Fastighet hanterar uthyrning, förvaltning och utveckling av bostäder och lokaler. Plattformen är också navet för all kommunikation med hyresgästen genom hela kundrelationen. Momentum Energi samlar in, bearbetar och visualiserar energidata för analys och uppföljning.

Momentum har drygt 130 anställda på kontor i Stockholm, Falun, Malmö och Göteborg. Företaget växer snabbt med en skalbar affärsmodell byggd på återkommande abonnemangsintäkter. Bland de drygt 200 kunderna ingår flertalet marknadsledande fastighetsbolag såsom Riksbyggen, Castellum, MKB och Örebrobostäder.

Momentum ägs sedan juni 2022 av Aareon Group - Europas ledande teknikföretag för fastighetsbranschen.