Gå direkt till innehåll
Med Momentum Signering kan hyresgäster enkelt signera avtal, med BankID eller via länk, direkt via kundens Mina Sidor.

Momentum lanserar helhetslösning för digital signering

Momentum lanserar nu en helhetslösning för digital signering direkt integrerad i fastighetssystemet. Med Momentum Signering kan fastighetsägare och hyresgäster enkelt skicka och signera avtal, med BankID eller via länk, direkt via kundens Mina Sidor. Fastighetsägare slipper all administration av BankID-certifikat, som anskaffning och förnyelse, då detta hanteras automatiskt av Momentum Signering.

Fastighetsägare hanterar varje år tiotusentals avtal i form av hyresavtal för bostäder, lokaler och andra objekt. I takt med att alltfler hyresvärdar digitaliserar uthyrningsprocessen - från annonsering till inflyttning - ökar behovet av juridiskt säkra lösningar för elektronisk signering.

– ­Vår vision är att våra produkter ska förenkla vardagen för fastighetsägare och deras hyresgäster, säger Gustav Bouvin, affärsområdeschef på Momentum. Därför har vi skapat en paketering som gör att våra kunder slipper avtal med tredje part och krångliga tekniska lösningar för att hantera elektroniska signaturer. Vi erbjuder en lösning som är direkt integrerad i deras befintliga fastighetssystem och där kunden enbart betalar utifrån användning, utan fasta uppstarts- eller månadskostnader.

Årligen har Momentum cirka 10 000 användare hos fastighetsbolagen och fler än en miljon hyresgäster och bostadssökande som använder deras produkter. Genom att Momentums nya lösning för digital signering är integrerad i plattformen skapas en helt sömlös process i kommunikationen mellan hyresvärd och hyresgäst, något som inte bara gör det smidigt utom dessutom bidrar till en säkrare hantering.

Mer information om Momantum Signering finns på momentum.se

För mer information, kontakta:

Gustav Bouvin
Affärsområdeschef Momentum Fastighet
E-post: gustav.bouvin@momentum.se

Kategorier

Momentum Software är ledande inom molntjänster för fastighetsbranschen. Med Momentums lättanvända webbaserade system är det enkelt för fastighetsägare att digitalisera och automatisera tidskrävande processer.

Momentum Fastighet hanterar uthyrning, förvaltning och utveckling av bostäder och lokaler. Plattformen är också navet för all kommunikation med hyresgästen genom hela kundrelationen. Momentum Energi samlar in, bearbetar och visualiserar energidata för analys och uppföljning.

Momentum har drygt 90 anställda på kontor i Stockholm, Falun och Malmö. Företaget växer snabbt med en skalbar affärsmodell byggd på återkommande abonnemangsintäkter. Bland de drygt 180 kunderna ingår flertalet marknadsledande fastighetsbolag såsom Riksbyggen, Castellum, SBB och Örebrobostäder.

Åsa Lundborg-Ling

Presskontakt CMCO | Marknads- och Kommunikationschef | IR-ansvarig Marknad och kommunikation +46 76 5258351

Momentum – nästa generations webbaserade molntjänster för fastighetsbranschen

Momentum vill göra det enkelt för bostads- och lokalförvaltande fastighetsägare att äga och utveckla fastigheter och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. Därför erbjuder vi helt webbaserade system för fastighetsförvaltning och energiuppföljning som med hjälp av inbyggda analysverktyg hjälper dig att fatta bättre beslut.

Momentum Fastighet hanterar alla processer för teknisk förvaltning, hyresadministration och boendekommunikation. Automatiserade flöden skapar en smidig kundupplevelse som sparar tid och intern administration. Mobila appar för besiktning och rondering gör fältarbetet mer effektivt och minskar miljöpåverkan. En digital plattform för boende erbjuder bättre service och ökar kundnöjdheten genom mobila bokningstjänster, digitala lås och enkel felanmälan.

Momentum Energi samlar in och analyserar energidata från alla typer av mätpunkter i bostäder och lokaler eller från externa leverantörer. Informationen presenteras i överskådliga vyer och hjälper till att ta kontroll över energianvändning och avvikelser. Systemet kan användas för både nulägesrapporter och som ett stöd för framtida prognoser.

Alla våra system är utrustade med kraftfulla analysverktyg som samlar in och analyserar data och presenterar viktiga nyckeltal visuellt i en samlad översikt. Skapa detaljerade rapporter för djupare insikter och börja ta beslut utifrån data, inte magkänsla.

Momentum Software AB