Momentum lanserar helt ny plattform för uthyrning

Momentum lanserar helt ny plattform för uthyrning

Momentum släpper Fastighet Uthyrning – en ny tilläggsprodukt som helt förändrar arbetet med uthyrning. Uthyrningsprocessen blir transparent och enkel att följa för hyresgästen. Den är också lätt att anpassa och har ett tydligt arbetsflöde för administratörer. Detta gör Fastighet Uthyrning till en helt ny upplevelse.

Varje år används Momentums plattformar av mer än 10 000 medarbetare hos svenska fastighetsbolag. Dessutom hanterar över en miljon hyresgäster och bostadssökande sitt boende, intresseanmälningar och köplats i våra lättanvända webbappar.

De flesta marknadssystem som finns på marknaden utvecklades för mer än ett decennium sedan. De är ofta komplexa och har omoderna gränssnitt som gör det svårt att se helheten. Även små förändringar kräver insatser från systemleverantörens konsulter vilket gör att de tar tid och kostar pengar.

Fastighet Uthyrning är inte ett uppdaterat marknadssystem, utan en helt ny plattform. Den kommer med ett modernt gränssnitt utvecklat för människor. Flöden och processer är visuella och enkla att anpassa efter verksamhetens processer. Helt utan konsulter.

Hyresgäster och bostadssökande loggar in med BankID i ett eget gränssnitt, integrerat i Mina Sidor. Det är helt mobilanpassat och hämtar all information direkt från fastighetssystemet. Den behöver därför bara uppdateras på ett ställe.

Självklart hanteras hela uthyrningsprocessen i Momentum Fastighet, vilket innebär att kunder bara behöver logga in en gång och alltid arbetar i samma gränssnitt.

Mer information om Fastighet Uthyrning finns på momentum.se

För mer information, kontakta:

Gustav Bouvin
Affärsområdeschef Momentum Fastighet