Brist på solrosolja påverkar Mondelēz produkter

På grund av kriget i Ukraina är det just nu stor brist på solrosolja. Därför kommer några av våra produkter byta vegetabilisk olja från solrosolja till RSPO-certifierad palmolja från och med början av juni och under sommaren. Under en övergångsperiod kan det därför stå felaktig information på innehållsförteckningen avseende solrosolja. Undantaget från att redovisa ändringen i innehållsförteckningen beror på de extraordinära omständigheter som råder. Beslutet är fattat av Livsmedelsverket.

Vi arbetar med att så fort som möjligt uppdatera förpackningarna.

Det gäller följande produkter:

Artikelnummer

Namn

TUC 100G CHEESE MEU 24CA

LU 100G TUC SOUR CREAM & ONION x24

TUC 100G SALT PEPPER MEU 24CA

RITZ 200G CRACKERS 12CA

TUC 100G PAP 24CA EU1

TUC 100G SALT 24CA EU1

TUC 100G MIXED 480DISP/SHIP

TUC 100G SW CHILI 24CA

TUC 110G BB CREM CHE & ONI 6CA

TUC 110G BB SALTED 6CA

MARABOU 156G HOMESTYLE SOFT 12CA

MARAB 156G HOMESTYLE FILLED 12CA

MARAB 156G HOME OREO CREAM 12CA

Har du som konsument frågor om detta kan du kontakta vår kundtjänst på 020-72 00 26.