Marabou Klubbkaka fortsätter göra gott för Sveriges idrottsföreningar

Marabou Klubbkaka fortsätter göra gott för Sveriges idrottsföreningar

Marabou har tagit fram Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-asken för att hjälpa idrottsföreningar med extra intäkter i en utmanande tid. Med en skräddarsydd Marabou chokladkaka och en hjärtask kan fans, familj, vänner och andra köpa god choklad och samtidigt stötta sin favoritklubb eller lokala idrottsförening.

Mondelēz Sverigenovember 2020 – Marabou och Mondelēz International stärker nu sitt erbjudande till Idrottsföreningar och lanserar Klubbkakan med en del nya produkter.

Idén med Klubbkakan bygger på att föreningar kan skräddarsy sin alldeles egen Marabou Klubbkaka och Laget i ditt hjärta-ask där klubben exponeras på produkten. På så sett får klubbarna en möjlighet till extra intäkter, ett viktigt tillskott just nu då många försäljningsaktiviteter kopplade till t ex matcher står still under rådande omständigheter.

Över 100 klubbar har redan hakat på och förhoppningen är att Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-ask blir en superprodukt för kioskförsäljning samt som försäljning av medlemmar till familj och närområde. En win-win då många tycker om både choklad och möjligheten att stötta sin favoritklubb i en utmanade tid.

- Vi hoppas genom detta initiativ med Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-ask kunna sprida lite glädje till Sveriges idrottsföreningar och visa att vi kan hjälpa till när föreningar har utmaningar under pandemin, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig Marabou.

För mer information om Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-asken, kontakta Peter Jexell på pjexell@mdlz.com