Gevalia gör det oväntade – lanserar nytt koncept

Gevalia gör det oväntade – lanserar nytt koncept

Gevalia lanserar nu ett nytt koncept ”Kom en kopp närmare det oväntade” som följer upp det tidigare ikoniska konceptet ”När du får oväntat besök”. Konceptet lanseras med en film som börjar där betraktaren är van att få sluta. Gevalias tidigare kommunikation utgick ifrån att konsumenterna ville ha ett gott kaffe som alla tyckte om, när man fick besök. Nu gläntar man istället på dörren och visar på vad ett möte faktiskt kan leda till.

"Att få chansen att förnya ett så pass välkänt och älskat varumärke som Gevalia är både otroligt spännande och lite läskigt”, säger Patrik Westerdahl, Art Director på Lowe Brindfors.

Ambitionen med det nya konceptet är att uppmuntra människor att se personer runt omkring sig och ta sig tid att lära känna dem eftersom man aldrig vet vad för oväntade vändningar dessa nya möten kan bidra med i våra liv. Gevalias kaffe har en naturlig roll som möjliggörare av dessa personliga möten mellan människor.

”Vi har i det nya konceptet tagit hänsyn till det svenska, något introverta samhälle vi lever i idag och hoppas att vi med det nya konceptet faktiskt kan påverka svenskar att öppna upp för nya oväntade relationer och händelser”, säger Andreas Millbourn, Nordisk Marknadschef för Gevalia på Mondelēz International.

Med den nya filmen hoppas Gevalia ta ännu ett steg på sin resa och förflytta oss alla lite närmare det oväntade. Kanske kan detta också lägga grunden till hur nästa generation ser på ett av landets mest omtyckta varumärken.

Filmen går upp måndagen den 10:e mars och kommer att gå brett i TV, online och bio. Den kommer följas upp med en bredare kampanj utomhus och digitalt under våren.

ARBETSGRUPP GEVALIA
Andreas Millbourn, Marketing Director Coffee & Chocolate Drinks Nordic Melissa Neild, Senior Brand Manager Gevalia & Coffee Sweden Jan Strubel, Category Director Coffee and Choc Drinks UK&I, Nordics Evelina Petrauskiene, Manager CI Coffee Nordic

ARBETSGRUPP LOWE BRINDFORS: Annette Gårdö, Projektledare Martin Bartholf, Copywriter Patrik Westerdahl, Art Director Rickard Villard, ECD Carl Ronander, Planner Annika Rehn, Planner Mikaela Rönnberg, Producent David Drew, Designer Jeanette Andersson, Formgivare

Produktionsbolag, Callboy Regissör Max Vitali Producent Nils Ljunggren

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr, kaffe och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 35 miljarder USD och vi skapar små, goda ögonblick i 165 länder. Mondelēz International är en stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Gevalia, V6, Stimorol, Philadelphia, O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida: www.mdlznordic.com