Jonas Magnusson blir ny försäljningsdirektör för Marabou, O'boy och Daim

Jonas Magnusson blir ny försäljningsdirektör för Marabou, O'boy och Daim

Jonas Magnusson utses till ny försäljningsdirektör för Mondelēz Sverige och tillträder med omedelbar verkan. Magnusson kommer närmast från rollen som nordisk marknadschef.

Jonas Magnusson har en lång och gedigen bakgrund inom Mondelēz International och började sin karriär på Mondelēz 2002 (dåvarande Kraft Foods). Genom åren har han innehaft flera seniora roller inom marknad och sälj, och utses nu till försäljningsdirektör för den svenska organisationen.

- Mondelēz Sverige är redan idag en framgångsrik organisation. I min nya roll ser jag fram emot att få använda min erfarenhet och mitt ledarskap för att ytterligare stärka denna position med syfte att skapa ökad nytta för såväl vår egen personal som för våra kunder.

I sin senaste roll som nordisk marknadschef ansvarade Jonas för marknadsledande varumärken som Marabou, Daim och O’boy men blir nu ansvarig för hela försäljningsverksamheten för Mondelēz Sverige.

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 35 miljarder USD och vi skapar små, goda ögonblick i 165 länder. Mondelēz International är en stolt medlem av the Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 and Dow Jones Sustainability Index. I Norden är vi ledande inom choklad, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia, O´boy, Oreo och TUC.

Mondelēz International i Norden har cirka 1500 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby. Läs mer på vår webbsida: www.mdlznordic.com