Klassisk sommarfika i ny tolkning- Marabou Äppelpaj!

Klassisk sommarfika i ny tolkning- Marabou Äppelpaj!

Invig sommaren med förmodligen den mest lättlagade äppelpajen – nya Marabou Äppelpaj. Njut av en härlig smakkombination av klassisk Marabou mjölkchoklad med bitar av äpple och kanelkex. Inget recept behövs, inga förberedelser, bara att njuta av direkt!

Nu presenteras det senaste tillskottet i Marabous limited edition familj – Marabou Äppelpaj. Namnet talar för sig självt, klassisk Marabou mjölkchoklad med bitar av äpple och kanelkex. Detta är en ny smak från Marabou där man omsorgsfullt smakat sig fram till den rätta kombinationen.

”Det har varit både utmanade och gott att finna den bästa matchen då få efterrätter som äppelpaj har en sån självklar plats på fikabordet och med det följer en förväntad smakupplevelse. Men efter oräkneliga smakbitar så är det jättekul att vi nu funnit vår tolkning på äppelpaj.”, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig Marabou.

Den nya chokladkakan väger 185 gram och dyker upp i butiker med start vecka 20 2020.

Kontakt:

Niklas Larsson

niklas.larsson@mdlz.com

Helena Arver

harver@mdlz.com

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2019 intäkter på mer än 26 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 150 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury ,Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ