Marabou KEX – en helt ny produktlansering från chokladfabriken

Marabou KEX – en helt ny produktlansering från chokladfabriken

Idag tillkännager Marabou årets största lansering - en chokladkaka med kex. Greppvänlig och med smak av nougat är Marabou KEX en naturlig pusselbit i Marabous strävan om att tillgodose konsumenten ett heltäckande chokladsortiment.

31 januari 2018. Idag presenterar Marabou sin senaste innovation, Marabou KEX, en stycksak med frasiga rån och len nougatkräm som är inlindad i choklad från Marabou. Till skillnad från traditionella chokladkakor med rån är Marabou KEX uppbyggd av fyra lager. Det extra lagret bidrar till fylligare smak och perfekt balans mellan krisp och choklad.

– Det känns väldigt kul att äntligen få lansera Marabou KEX. Den passar utmärkt att äta så väl på språng som på utflykt eller i skidbacken. Eftersom vi i dagsläget inte har en choklad med kex blir detta ett naturligt steg i utvecklingen av vårt utbud, säger Terri-Louise Hersby, produktansvarig för Marabou KEX.

Marabou KEX kommer i en helt ny form framtagen för bästa tänkbara grepp. Den är lite smalare, något tjockare, samt en aning längre än vanliga kakor. Välsmakande, greppvänlig och mindre smulig blir den ett trevligt nytillskott i hyllorna.

Nya Marabou KEX väger 50g och lanseras i butik under v.7.

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2016 intäkter på mer än 25 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 165 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, LU och Nabisco kakor; Cadbury och Milka choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.