Marabou Klubbkaka som gör gott för Sveriges fotbollsföreningar

Marabou Klubbkaka som gör gott för Sveriges fotbollsföreningar

Marabou, officiell leverantör och partner till svensk fotboll har tagit fram Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-asken för att hjälpa fotbollsföreningar med extra intäkter i en utmanande tid. Med en skräddarsydd Marabou chokladkaka och en hjärtask kan fansen köpa god choklad och samtidigt stötta klubben.

Mondelēz Sverigemaj 2020 – Marabou, Mondelēz International, officiell leverantör och partner till SvFF, Svenska Fotbollsförbundet, stärker nu sitt samarbete och lanserar Klubbkakan. Idén med Klubbkakan bygger på att föreningar kan skräddarsy sin alldeles egen Marabou Klubbkaka och Laget i ditt hjärta-ask där klubben exponeras på produkten och ger samtidigt klubbarna en möjlighet till en extra intäkt. Ett viktigt tillskott just nu då många försäljningsaktiviteter kopplade till t ex matcher står still under rådande omständigheter.

Över 100 klubbar har redan hakat på och förhoppningen är att Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-ask blir en superprodukt för kioskförsäljning samt som försäljning av medlemmar till familj och närområde. En win-win då många tycker om både choklad och möjligheten att stötta sin favoritklubb i en utmanade tid.

- Vi hoppas genom detta initiativ med Klubbkakan och Laget i ditt hjärta-ask kunna sprida lite glädje till Sveriges fotbollsföreningar och visa vårt fortsatta stöd till svensk fotboll, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig Marabou.

Läs mer om Marabou Klubbkaka-produkterna här.

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har som åtagande att ”Empower people to snack right” genom att i över 150 länder erbjuda- rätt snacks, till rätt ögonblick, gjorda på rätt sätt. Med en nettoomsättningen 2019 på cirka 26 miljarder dollar leder MDLZ framtiden inom snacking med ikoniska globala varumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury ,Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I svenska produktportföljen finns välkända varumärken såsom Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol, Philadelphia och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ företaget på Twitter på www.twitter.com/MDLZ.