Mondelēz Sverige lanserar Philadelphia Plant Based – Helt växtbaserad och lika god som Originalet.

Philadelphia Plant Based, är den första produkten från Philadelphia som är helt växtbaserad. Lanseringen understryker Mondelēz Internationals pågående engagemang att erbjuda konsumenterna större valmöjligheter.

Receptet har utvecklats under två år och testats noggrant för att säkerställa att det levererar samma nivåer av smak och kvalitet som de andra produkterna i Philadelphia-sortimentet. En kombination av havre och mandel skapar Philadelphias krämighet utan animaliska ingredienser.

"Vi har arbetat hårt för att se till att Philadelphia Plant Based verkligen levererar samma fantastiska smak och krämighet som folk älskar och förväntar sig av Philadelphia och vi är glada över att det nu finns en Philadelphia-produkt för alla!" säger Trine Östergaard Månsson, Marketing Manager Meals i Norden

Philadelphia Plant Based lanseras i en förpackning gjord av biobaserad plast som är återvinningsbar. Råmaterialet köps in enligt massbalansprincipen och är ISCC certifierat. Läs mer på www.iscc-system.org. Philadelphias engagemang för att utveckla hållbarare förpackningar är en del av Mondelēz Internationals långsiktiga hållbarhetmål, som är fokuserade på att driva positiv påverkan och meningsfull förändring i stor skala.

Philadelphia Plant Based kommer att finnas i butiker från och med vecka 11.