Philadelphia är Rädda Barnens nya huvudpartner

Philadelphia är Rädda Barnens nya huvudpartner

STOCKHOLM, 6 Februari 2022 – Mondelēz International, Inc. (NASDAQ:MDLZ) Philadelphia inleder året tillsammans med Rädda Barnen och kampanjen ”Dubbelt så gott – för alla barns lika rätt till en god start på dagen”. Som huvudpartner stöttar Philadelphia Rädda Barnen och initiativet Frukostklubben, som ska ge fler barn i socioekonomiskt sårbara områden möjligheten till en god start på dagen.

”Frukost ligger oss på Philadelphia varmt om hjärtat, och vi vill att alla ska ha möjlighet till en god start på dagen. Som huvudpartner till Rädda Barnen är vi glada över att kunna stötta dem i deras viktiga arbete att ge fler barn en bra start på dagen. För oss på Mondelēz International är det viktigt att involvera oss, speciellt med tanke på den otroligt tuffa perioden som Covid-19 har varit för många föräldrar, inte minst ekonomiskt” säger Trine Östergaard Månsson, Marketing Manager Meals i Norden

Frukostklubben är ett nystartat initiativ inom Rädda Barnens stasning ”På Lika Villkor”. Initiativet innebär att barn i socioekonomiskt sårbara områden får frukost och kan delta i fritidsaktiviteter innan skolan börjar. Klubben utgör ett viktigt bidrag till barnens rätt till välmående och hälsa, vilket i sin tur skapar bättre förutsättningar för en bra skolgång och i praktiken innebär det även en ekonomisk lättnad för föräldrar som har barn på frukostklubben.

"Frukostklubben betyder mycket för barnen! De får ordning på sin sömn, får röra på sig, och så äter vi frukost tillsammans. Dessa faktorer bidrar till en bättre skoldag för barnen, och därför är vi så glada över att Philadelphia vill vara med och möjliggöra detta. Nu hoppas vi kunna öppna på ännu fler ställen i Sverige”, säger Mahmoud Chninou initiativtagare till Frukostklubben hos Rädda Barnen.

”Kampanjen kommer att synas i butik, via utomhusreklam och i våra digitala kanaler. Som konsument stöttar man Rädda Barnen och Frukostklubben genom att köpa Philadelphia, men vi vill även genom kampanjen uppmuntra våra konsumenter att bidra tillsammans med oss och göra det möjligt för Rädda Barnen att öppna ännu fler Frukostklubbar runt om i Sverige”, säger Emmy Sjöstrand, Senior Brand Manager Meals i Norden.

Om Mondelēz International Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) har som åtagande att ”Empower people to snack right” genom att i över 150 länder erbjuda: rätt snacks, till rätt ögonblick, gjorda på rätt sätt. Med en nettoomsättningen 2020 på cirka 27 miljarder dollar leder MDLZ framtiden inom snacking med ikoniska globala varumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury, Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi och Philadelphia färskost. I svenska produktportföljen finns välkända varumärken såsom Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök https://www.mondelezinternational.com eller följ företaget på Twitter på https://twitter.com/MDLZ.