Monyx förvärvar majoriteten i Norrfinans & Försäkring AB

Monyx Financial Group AB har förvärvat majoriteten av aktierna i Norrfinans & Försäkring AB, som är ett väletablerat fristående försäkringsförmedlarbolag med verksamhet i Norrbotten. Genom förvärvet vill Monyx bidra till att Norrfinans blir en ännu starkare aktör i norra Sverige.

Monyx Financial Group AB har förvärvat majoriteten av aktierna i försäkringsförmedlaren Norrfinans & Försäkring AB. Norrfinansgruppen, som är anslutna till serviceorganisationen Hjerta, har en stark position i norra Sverige med 15 erfarna medarbetare där samtliga försäkringsförmedlare är delägare i Norrfinans.

"Vi är glada att ha förvärvat majoriteten av aktierna i Norrfinans, som har ett engagerat förmedlarteam med gedigen erfarenhet, kunskap och goda kundrelationer. Förvärvet stärker Monyx nya affärsmodell att genom delägarskap säkerställa en framtida fristående förmedlarmarknad. Det är viktigt inte minst nu med ökade regelkrav och ett eventuellt kommande provisionsförbud. Vi stärker vår distributionskraft i norra Sverige samt ger Norrfinans finansiell styrka att utveckla sin verksamhet", säger Johan Wagman, VD på Monyx.

"Genom att Monyx går in som ägare och samarbetspartner i Norrfinans säkerställer vi långsiktigt att vi kan erbjuda marknadsledande produkter inom försäkring och finansiell placering. Vi får tillgång till den administrativa styrkan hos Monyx som gör att vi kan skapa kostnadseffektiva lösningar som kommer att gagna våra kunder", säger Göran Fjällborg, VD Norrfinans.

Johan Wagman
VD Monyx
E-post: johan.wagman@monyx.se
Mobil:076-525 87 99