Monyx förvärvar majoriteten i Svenska Försäkringsrådgivarna

Monyx förvärvar 51 procent av aktierna i Svenska Försäkringsrådgivarna och förstärker närvaron och distributionskraften i mellersta och södra Sverige. Svenska Försäkringsrådgivarna finns representerade på 11 orter genom 15 anställda certifierade rådgivare.

Bolagets grundare och VD Mats Jarl har på endast fyra år byggt upp ett kundorienterat och lönsamt företag vars affärsidé är att vara kundens personliga försäkringsrådgivare genom personlig rådgivning.

- Genom förvärvet av Svenska Försäkringsrådgivarna stärker vi distributionskraften av Monyx erbjudanden. Vi ger fler kunder möjlighet att spara i Monyx riskstyrda förvaltning, säger Johan Wagman, VD på Monyx.

Förvärvet kompletterar och stärker Monyx befintliga verksamhet att bli den ledande kapitalförvaltaren inom allokering. För Svenska Försäkringsrådgivarna innebär affären en utökning av kunderbjudandet.

Förvärvet innebär att förmedlarorganisationen Hjerta, där Monyx är största enskilde ägaren, får ytterligare 15 certifierade rådgivare i sin organisation.

- Våra kunder får nu tillgång till Monyx konkurrenskraftiga fondutbud och välmeriterade förvaltningsteam. Med mer än 27 miljarder under förvaltning är Monyx en av de större aktörerna inom förvaltning av fondförsäkringar i Sverige, säger Mats Jarl, VD på Svenska Försäkringsrådgivarna.

För mer information kontakta

Johan Wagman
VD Monyx
E-post: johan.wagman@monyx.se