Monyx rekryterar Gunnar Hjertström

Monyx förstärker förmedlarorganisationen inom koncernen genom att rekrytera Gunnar Hjertström. Han kommer att ansvara för att utveckla affären inom Monyx hel- och delägda dotterbolag inom distribution och förmedling.

Gunnar Hjertström har verkat inom finansmarknaden i drygt 20 år med erfarenhet från Skandia, SalusAnsvar och SEB. Han kommer närmast från Contento Wassum Academy, där han har arbetat med affärsutveckling och utbildning. Gunnar Hjertström återvänder nu till Monyxgruppen där han tidigare har varit verksam som vd för Nordic Brokers Association AB (Hjerta) mellan åren 2008 – 2009.

– Det känns otroligt spännande och kul att vara tillbaka i förmedlarmarknaden samt att vara delaktig i förändringsarbetet av en viktig bransch för framtiden. Jag är övertygad om att behovet av rådgivning kommer fortsätta att öka både genom det personliga mötet och genom effektivisering med hjälp av olika digitala medier, säger Gunnar Hjertström.

– Gunnars breda kontaktnät, erfarenhet och kunskap inom distribution och affärsutveckling blir en stor tillgång för oss. Vi är glada att han har börjat arbeta hos oss på Monyx, säger Johan Wagman.

Johan Wagman
E-post: johan.wagman@monyx.se

Gunnar Hjertström
Chef Dotterbolagsaffär