Moretime erbjuder Plustjänster till 16000 PromikBook användare

PromikBook erbjuder marknaden bokföring, fakturering och företagsanalys via en molntjänst. PromikBook har idag cirka 16 000 användare och dessa användare kan nu som tillval välja in juridiska tjänster från Moretime. Tjänsten ger företagaren en tillgång till en fantastisk kunskapsbas inom juridik för att ta rätt beslut i olika formella frågor. Dels kan användaren fritt söka bland 20 000 frågor och svar, fritt välja bland fördefinierade mallar och om det inte skulle ge svar på frågan – på skärmen chatta med Moretime för att närmare belysa sin fråga och möjlig väg fram.

”Vi ser den juridiska tjänsten som ett mycket bra komplement till vår molntjänst PromikBook. PromikBook ingår dessutom i paketet Moretime Plus motsvarande bronspaket i PromikBook”, säger Hans Orre VD för PromikBook. ”Att det uppstår frågor hos företagaren över tid är naturligt och dessa behöver kanaliseras på ett enkelt och smart sätt. Därför bedömer vi att kombinationen bokföring och juridik är bra för våra användare och utvecklar den totala nyttan med molntjänster.”

”Moretimes mål har hela tiden varit att underlätta för entreprenörer och företagare i sin vardag och frigöra tiden för verksamhetsutveckling. Vi har sedan tidigare valt PromikBook för bokföring i Moretime Plus tjänsten och det är naturligt att erbjuda dessa användare tjänsten först” säger Jonas Stier, ansvarig Digitala plattformar Moretime.

Moretime Plus tjänsten är en abonnemangstjänst och ovanstående förpackning till PromikBookanvändare med juridiska tjänster innehåller fritt sök bland 20 000 frågor svar, en bas av malldokument samt live-chatt med experter på Moretime. Allt för 299kr inkl moms per månad och användare.

Jonas Stier, ansvarig Digitala plattformar

E-post: jonas.stier@moretime.se
Hemsida: www.moretime.se

Hans Orre, VD Promikbook

E-post: hans.orre@promikbook.com
Hemsida: www.promikbook.com

• human resources
  • juridik
  • management
  • ekonomi

Moretime Professional Services AB (publ) har sedan starten för 10 år sedan kontinuerligt utvecklat sin affärsidé inom rådgivning och levererar idag såväl digitala tjänster via internet som kvalificerat kompetensstöd inom affärsjuridik, revision, skatt, redovisning, HR och affärsutveckling. Tjänsterna når potentiellt en marknad som årligen är värd 40 miljarder. Med nytänkande och kundnyttan i fokus levererar vi tjänster på ett enklare och mer kostnadseffektivt sätt. Moretime förser de små och medelstora företagen med det stora företagets stödfunktioner med hjälp av tillgänglig teknologi. Vi förenklar och ökar våra kunders konkurrenskraft samt deras förmåga att utveckla sin affär.