Moretime fortsätter fokusera på digital affärsutveckling – rekryterar senior systemarkitekt

Moretime har under de senaste åren framgångsrikt arbetat med att digitalisera och tillgängliggöra kompetens samt utveckla ett helhetserbjudande till den nya tidens entreprenörer. Hittills har fokus legat på affärsstöd inom ledning, ekonomi, juridik och HR samt affärsstödjande infrastruktur. Under de senaste veckorna har Moretime förstärkt erbjudandet genom rekryteringar av spetskompetenser inom IT-rätt, genom Leif Frykman samt digital marknadsföring genom Therese Petersson.

Moretime kompletterar nu erbjudandet inom digital affärsutveckling ytterligare genom att anställa Carl Fredrik Berglund. Carl Fredrik är utbildad civilekonom med inriktning mot redovisning/ finansiering och under sin karriär fokuserat främst på IT-utveckling. Carl Fredrik tar med sig 20 års erfarenhet från IT-sektorn och har de senaste 8 åren arbetat på Logica/CGI med strategisk lösnings- och enterprisearkitektur för några av Sveriges allra största företag och organisationer. Carl Fredrik kommer att arbeta som CTO i Moretime-koncernen och kommer också att förstärka Moretimes erbjudande gentemot små-och medelstora entreprenörsbolag i och med större möjligheter att utveckla innovativa tjänstekoncept. Han tillträder sin tjänst den 1 maj.

”Jag ser fram emot att få vara med och bygga Moretimes erbjudande inom digital affärsutveckling och ser en fantastisk möjlighet i att omsätta min erfarenhet i en entreprenöriell miljö tillsammans med kollegor inom andra kompetensområden” säger Carl Fredrik Berglund.

”Kombinationen generellt affärsstöd för entreprenörer och spetskompetens inom utvalda branscher gör oss unikaoch vårt arbetssätt ligger närmare entreprenörens vardag än en vad en traditionell konsultorganisation gör. Framöver kommer vi att tydliggöra detta för marknaden” säger Carl-Fredrik Morander, VD i en kommentar.

Carl-Fredrik Morander, VD

• human resources