Slutligt utfall preferensaktieemission för Moretime Financial Services AB (publ)

Emissionen har tecknats av totalt 149 tecknare med en total emissionslikvid om 6,96 mkr. Teckning om totalt ca 0,5 mkr har i efterhand förklarats ogiltig varför emissionsbeloppet avviker från det preliminära utfallet om 7,5 mkr med motsvarande belopp. En komplettering av emissionen i denna storleksordning kan komma att ske.

Genom emissionen ökar antal preferensaktier från noll till 139 135. Aktiekapitalet ökar med 12 522 kronor till 575 022 kronor. Emissionskostnaden uppgår till ca 200 000 kronor.

Efter registrering av emissionen hos Bolagsverket kommer aktierna att bokas ut på respektive VP-konto eller depå.

Efter genomförd emission kommer Moretime Professional Services AB (publ) att äga 98,5% av kapitalet och 99,8% av rösterna i Moretime Financial Services AB (publ).

I augusti kommer information om hur handeln i preferensaktien på Alternativa aktiemarknaden gå till att distribueras till samtliga aktieägare. Första handelsperioden efter genomförd emission startar den 19:e augusti 2015.

Första avstämningsdag för utdelning kommer att vara den 15 augusti 2015.

Moretime Financial Services AB (publ) kommer från och med augusti att månadsvis lämna finansiell information.

Frågor om emissionen i Moretime Financial Services AB (publ) besvaras av:

Carl-Fredrik Morander, Styrelseordförande