Stämmokommuniké – Moretime Professional Services AB (publ)

Årsstämma i Moretime Professional Services AB (publ), 556654-5835, har hållits i bolagets lokaler på Drottninggatan 95 A i Stockholm torsdagen den 23 april 2015. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades.

Bolagsstämman i Moretime Professional Services AB (publ) (nedan kallat ”Bolaget”) fattade bland annat följande beslut vid årsstämman den 23 april 2015.

Resultatdisposition och utdelning
Årsstämman beslutade att fastställa resultaträkningen och balansräkningen för koncernen och moderbolaget samt beslut om vinstutdelning i form av ca 1 390 372 aktier i det helägda dotterbolaget MDS Digital Solutions AB. Utdelningen innebär att Moretimes aktieägare erhåller 1 aktie i MDS för varje heltal om 19 Moretime-aktier som de innehar per avstämningsdagen den 27 april 2015.

Val av styrelse och revisorer
Peter Sjögren, Carl-Fredrik Morander, Mads Poulsen, Mats Georgson och Fredrik Rosman valdes som ordinarie styrelseledamöter. Vidare beslutades att bolagets revisorer BDO Mälardalen AB omväljs till slutet av den årsstämma som hålls nästa räkenskapsår.

Beslut om bemyndigande till styrelsen att besluta om nyemission av aktier
Årsstämman bemyndigade styrelsen att besluta om nyemission av högst 3 500 000 aktier, med eller utan avvikelse från företrädesrätten, i syfte att möjliggöra kapitalanskaffning för att ge bolaget handlingsutrymme i samband med strategiska förvärv.

Beslut om utgivande av personaloptioner till VD
Årsstämman beslutade att till VD utge 500 000 personaloptioner för att skapa en ersättningsmodell för VD som är kopplad till bolagets framtida värdetillväxt. Varje option berättigar VD att förvärva en ny aktie till en teckningskurs om 3,50 kr.

Beslut om emission av teckningsoptioner till styrelsen
Årsstämman beslutade att till styrelsen utge högst 840 000 teckningsoptioner för att istället för styrelsearvode för att möjliggöra deltagande i bolagets framtida värdeutveckling. Varje option berättigar en styrelseledamot att förvärva en ny aktie till en teckningskurs om 3,50 kr.

Beslut om godkännande av upptagande av konvertibelt lån samt emission av konvertibel
Årsstämman beslutade att godkänna beslutet att uppta ett konvertibelt lån om nominellt 2 000 000 kronor genom en riktad emission av 1 konvertibel, innebärande en ökning av aktiekapitalet vid full konvertering med högst 82 424,24 kronor.

Samtliga beslut fattades enhälligt.

Moretime Professional Services AB (publ)

Carl-Fredrik Morander, VD
Telefon: 08- 462 67 10