Foto: Massimiliano Martini

Hebe Frukt & Grönt förvärvar Kinnefrukt

Morris Law har varit legala rådgivare när ägaren till Hebe Frukt & Grönsaker AB förvärvat samtliga aktier i Kinne-frukt Aktiebolag och Skiffern fastighet Lidköping AB.

Hebe Frukt & Grönt är en fristående, privatägd grossist med tydlig butiksfokusering som dagligen levererar frukt och grönsaker till livsmedelsbutiker inom alla kategorier runt om i västra Sverige. Hebe Frukt & Grönt har över 80 års erfarenhet i branschen och en omsättning på runt 385 miljoner kronor i koncernen.

Kinnefrukt har bedrivit verksamhet sedan 1950-talet och är beläget i Lidköping. Företaget distribuerar frukt och grönsaker inom Skaraborgsområdet, Trestadsområdet, delar av Bohuslän, södra Värmland, Närke och Västmanland. Försäljningen sker i huvudsak till livsmedelsbutiker men även till restauranger och storhushåll med dagliga leveranser.

Genom förvärvet blir Hebe Frukt & Grönt-koncernen en av de största fristående, privatägda grossisterna för frukt och grönsaker på marknaden.

Morris Laws projektgrupp har främst bestått av Olof Myhrman, Per Nylander och Therese Andersson.