I Am Home genomför stor affär i Halmstad

I Am Home genomför stor affär i Halmstad

Morris Law har agerat legal rådgivare till I am Home, byggherre och projektutvecklare av flerbostadshus och samhällsfastigheter, i samband med försäljningen av en projektfastighet i centrala Halmstad om cirka 189 hyresrättslägenheter till Rikshem.

Projektfastigheten Bonden 7 omfattar en total yta om 11 800 kvm BTA fördelat på 189 lägenheter som ska stå färdiga under 2021. Projektfastigheten omfattar ett helt kvarter och ska bli tre till åtta våningar och innefatta lägenheter om 1-4 rum och kök, samt fyra lokaler i markplan. Hyresrättslägenheterna byggs intill Slottsjorden i centrala Halmstad och fastigheten är en del av ett nytt utvecklingsområde där en ny detaljplan medger utveckling av totalt cirka 500 bostäder samt centrumverksamhet med bland annat kontor, handel och restauranger.

I am Home är byggherren och projektutvecklaren av flerbostadshus och samhällsfastigheter som vill bidra till en hållbar stad, för oss som lever nu och för generationer framåt. Med innovativa och hållbara koncept, modern arkitektur och flexibelt boende vill I am Home underlätta livet för dig, idag och imorgon.

För vidare information, se I am Homes pressmeddelande här.

Morris Laws projektgrupp har framförallt bestått av Nimrod Badur och Kevin St. Hill.

Taggar

Morris Law är en advokatbyrå med ambitionen att modernisera upplevelsen av kvalificerad affärsjuridik. Gemensamt för alla som börjat på Morris är en vilja att utmana och förändra branschen och en sådan utveckling gynnar både våra kunder och våra medarbetare.

Morris Law är en fullservicebyrå och har idag 70 medarbetare med kontor i Göteborg och Stockholm.

Julia Edman

Presskontakt Content & Social Media Manager +46 738 20 73 68