Keller & Kalmbach förvärvar Fameco AB

Keller & Kalmbach förvärvar Fameco AB

Morris Law har agerat legal rådgivare till Keller & Kalmbach i samband med förvärvet av Fameco AB.

Keller & Kalmbach är ett tyskt bolag med huvudkontor i München. De är ledande leverantör av fästelement till både tysk och europeisk tillverkningsindustri. Genom förvärvet av det svenska bolaget Fameco AB ökar Keller & Kalmbach sina möjligheter att växa i Skandinavien och breddar därmed sitt avtryck på den europeiska marknaden.

Tradingverksamheten i Fameco Group är inriktad på försäljning av skruv, mutter, brickor och andra kritiska fästelement till ledande svenska tillverkningsföretag.

”Vi är glada över den kvaliteten och dynamiken som Fameco-teamet tar med sig in i Keller & Kalmbach-familjen” säger Dr. Seidl, VD på Keller & Kalmbach.

Morris Law’s projektgrupp har främst bestått av Olof Myhrman, Therese Andersson, Robert Starck, Christoffer Erlandsson, Hampus Wikerstål och Gustav Thorslund.