Nordic Surface Group förvärvar Målerimetoder i Stockholm

Nordic Surface Group förvärvar Målerimetoder i Stockholm

Morris Law har biträtt säljarna i samband med att Nordic Surface Group förvärvar Målerimetoder i Stockholm.

Målerimetoder i Stockholm grundades 1984 och utför måleriarbeten till företag, organisationer, förvaltningar och privat personer i Stockholmsområdet. Fokus ligger på kommunala bostäder där företagets erfarna och socialt kompetenta medarbetare kommer till sin rätt. Företaget som har ca 80 medarbetare omsatte 2019 ca 160 mkr.

”Vi välkomnar Målerimetoder i vår grupp och jag ser med tillförsikt fram emot att jobba tillsammans med Mattias och hans erkänt duktiga kollegor, säger Jonas Danielsson, VD och koncernchef i NSG. Vi har redan på denna korta tid fått ett mycket positivt gensvar på marknaden och denna affär kommer ge oss ytterligare kraft att möta det intresset.”

Nordic Surface Group är Sveriges näst största företagsgrupp inom ytskiktstjänster och består av lokalt ledande företag med drivna entreprenörer och starka varumärken. Gruppen bildades i maj 2020 och har som målsättning att bli en rikstäckande marknadsledare som kan erbjuda både större och mindre kunder konkurrenskraftiga tjänster inom främst måleri, golv, plattsättning och fasad.