Foto: Mitchell Griest/Unsplash

OptiGroup ingår avtal om förvärv i Norge

Morris Law har biträtt Procurator Norge AS, ett bolag inom OptiGroup-koncernen, som har ingått avtal om förvärv av samtliga aktier i Skovly Gruppen AS.

Skovly Gruppen AS är en är en fullservicegrossist inom professionell rengöring och hygienprodukter. Vid fullbordat förvärv kommer affärsområdena Facility, Safety & Foodservice ytterligare stärka sin nordiska ställning inom städ-, hygien och facility management-produkter. Transaktionen är föremål för godkännande av den norska konkurrensmyndigheten och förväntas vara klar under de kommande månaderna.

OptiGroup är en ledande business-to-business-distributör som tillhandahåller lösningar för facility management-företag och sektorerna för catering, skydd och packprodukter, tryckeribranschen och den kreativa sektorn samt återförsäljare och butikskedjor.

Morris Laws projektgrupp har främst bestått av Carl Friberg och Per Nylander.