Intensiv mässmånad för Movements Foodserviceteam!

I oktober månad är det högtryck i foodservice branschen! Det är mässor runt om i Sverige med olika inspirationsteman för att locka besökare från storkök och restauranger. Våra engagerade medarbetare har förberett sig i månader för att kunna visa upp en attraktiv monter där våra uppdragsgivares produkter ska presenteras på bästa sätt. När dörrarna öppnas är det dags för ett par intensiva timmar för att inspirera och tipsa besökare om hur de kan skapa smakrika och spännande rätter i sina kök. Vi bjöd bland annat på smakprov på nystekta vegobullar, varmrökt pepparlax, knapriga vegetariska vårrullar och en uppfriskande gurkmejashot!

Men hur gick det? Jag fick några minuter med Ingela och Adnan som gav mig en uppdatering:

På Martin & Serveras mässa i Malmö var Ingela på plats, vad gjorde du där?

Jag har ansvar att planera och ta med produkter, eventuellt tillaga, bjuda på produkter och inspirera! Martin & Serveras mässa är för att inspireras och se nyheter.

Vad tyckte du var roligast på mässan?

Träffa alla kunder, få inspirera och visa nyheter, skapa nya kontakter samt att ge tips o råd och få sådana tillbaka av kunderna!

I Gävle hade Svensk Cater mässa och där var Adnan på plats, hur var det?

Jag tycker att det var en bra mässa, lagom med folk och bra ruljangs.

Vad tyckte du var det bästa med mässan?

Den positiva responsen på produkterna jag presenterade från våra uppdragsgivare!

Oktober månad är inte slut än, nu väntar fler spännande möten runt om på mässor i Sverige, så håll utkik efter Movements monter och våra duktiga medarbetare!

Ingela & Astrid på Martin & Serveras inspirationskväll i Malmö