Äntligen en ordentlig gröt -färdig på ett pling!

2009 introducerade Ella´s Kitchen klämpåsen i barnmatskategorin i Sverige, vilket snabbt blev en enorm succé. Nu 2016 lanserar vi ytterligare en innovation som kommer att underlätta livet för ännu fler föräldrar. En ordentlig gröt i en mikrosäker klämpåse! Säg Hej till vår nya Go´gröt :)

Ella´s Kitchen Go´gröt är en härligt värmande ordentlig gröt som kommer i en praktisk BPA-fri, mikrosäker klämpåse. Perfekt för små hungriga magar i farten eller när du behöver en supersnabb och lättlagad gröt hemma. Tillagad med smarriga och mättande ingredienser som frukter och bär, mjölk + havre samt berikad med järn och andra viktiga vitaminer + mineraler. Go´gröt rekommenderas för barn från 6 månaders ålder.

"Ella´s Kitchen sätter alltid barnet i fokus när vi tar fram våra produkter. För oss var det viktigt att skapa en ordentlig gröt med näringsrika, mättande och mumsiga ingredienser som frukt, mjölk + havre och även berika den med bra saker som små barn behöver i form av vitaminer + mineraler. Vi ville även att de små skulle kunna få njuta av sin gröt varm och go och det genom att göra det superenkelt för föräldrar att snabbt kunna värma den i en mikrosäker BPA-fri klämpåse!" Jenny Waldelius, Ella´s Kitchen Sverige.

Go´gröt värms enkelt i mikrovågsugn under ca 10-15 sekunder, men går självklart utmärkt att värma i vattenbad eller att äta rumstempererad. Du hittar gröten från v.42 i ICA, Coop, Willys och vissa Hemköpsbutiker. Du hittar mer info på vår hemsida.