Ella’s Kitchens ekologiska barnmat – perfekt för sommarens alla äventyr

”Att ha med Ella’s Kitchen på äventyret i sommar gör det så mycket enklare!”

Nyhet! Mosad frukt från 4 månader

äpple äpple äpple och banan banan banan är våra senaste tillskott i sortimentet av Ella’s Kitchen. När man börjar med smakportioner är det speciellt bra med enstaka ingredienser då man testar sig fram vad bebisen gillar och även kollar eventuella allergiska reaktioner. De här rena fruktpuréerna passar också bra att ha som smaksättning på gröt och yoghurt. Med en praktisk klämpåse med fruktpuré slipper du den mosade bananen längst ner i väskan med allt annat som ligger där. Planera för en kladdfri sommar!

Ca pris konsument; 9,90-11,90. Finns i alla välsorterade livsmedelsbutiker.

Ella’s Kitchen fortsätter med succé

Sedan lanseringen för 3 år sedan har Ella’s Kitchen i Sverige gått från klarhet till klarhet – vi har nu ca 10 % av barnmatsmarknaden! I höstas fick vi utmärkelsen som Årets Produkt inom Dagligvaruhandeln vilket vi tänker skryta med tills någon annan tar över den utmärkelsen. Under senaste tiden har vi också utökat sortimentet med 8 Nyheter; Maträtter – Spag Bol med ost och Skinkstek med äpple, Morgonmums med blåbär/päron och russin/plommon, fruktris med päron/äpple och banan/aprikos och sist men inte minst Mosad frukt; banan banan banan och äpple äpple äpple.

________________________________________________________________________________

Önskas varuprover? Kontakta:

Anna Lindberg Larsson, produktchef Ella’s Kitchen Sverige, telefon 070-300 53 71, e-post: anna.lindberg-larsson@ancrona.se

Miljö/Välgörenhet

Ella’s Kitchen och TerraCycle

För att stärka strävan att bidra till en bättre miljö så har Ella’s Kitchen ett samarbete med TerraCycle. TerraCycles ambition är att skrota själva idén med skräp. Med över 21 miljoner människor som samlar skräp i 14 länder har TerraCycle tillsammans hindrat miljarder skräpbitar från att hamna på soptippen eller eldas upp. Istället upcyclar (uppvinner) eller återvinner man skräpet och i Ella’s Kitchens fall kan gamla förpackningar bli exempelvis haklappar och väskor. Dessutom skänker Ella’s Kitchen 20 öre för varje inskickad förpackning till välgörenhet; te x Min Stora Dag och 4H-föreningarna i Sverige.

Just nu har vi en tävling tillsammans med TerraCycle där man kan vinna fina ”upcyclade” väskor av Ella’s Kitchen-förpackningar fyllda med smoothies. Gå in och tävla på http://www.ellaskitchen.com/sverige/ellavaska/

Vill du komma i kontakt med TerraCycle – kontakta Jakob Rindegren på TerraCycle Telefon 020-793 103

E-post: jakob.rindegren@terracycle.co.uk eller kolla på hemsidan www.terracycle.se