Familjemejeriet Ehrmann vill få fler att upptäcka deras goda produkter tillsammans med Movement!

Från och med 1/9 inleder Ehrmann och Movement ett samarbete på den svenska dagligvarumarknaden. Uppdraget omfattar fältbearbetning av butiker inom dagligvaruhandeln. Redan 1920 startade mejerimästaren Alois Ehrmann sitt första mejeri och idag är Ehrmann ett av Tysklands ledande mejerier. Ehrmann är idag ett oberoende, mångsidigt, familjeägt företag som står för kvalitet, naturnära värderingar och traditioner i all affärsverksamhet och produktion. Movement kommer se till att deras desserter, proteinpuddingar och yoghurtprodukter i smarta portionsförpackningar syns i butiker runt om i Sverige. Produkter som passar perfekt till sommarens äventyr!

Åsa Wendt, Commercial Director Ehrmann Sverige ser fram emot samarbetet: ”Movement var det naturliga valet av samarbetspartner i butiksledet. Deras långa erfarenhet, goda rykte och kompetens gjorde att valet kändes lätt. För Ehrmann är det viktigt att förknippas med kvalitet, hög kompetens och starka varumärken nu när vi startar upp vår verksamhet med egen organisation i Sverige. Tillsammans med Movement ser vi fram emot resan att skapa ett långsiktigt partnerskap med våra kunder som genererar tillväxt.”

Jennifer Friman, VD Movement säger: ”Det känns väldigt roligt att få förtroendet att ansvara för Ehrmanns produkter i butik. Ehrmann är ett familjeägt företag som står för kvalitet, naturnära värderingar och traditioner. Deras motto är ”av familjen, för familjen”. Med Movements hjälp vill Ehrmann nå ut med kvalitativa mejeriprodukter som desserter, yoghurtprodukter och proteinpuddingar till fler svenska familjer. Vi är glada att få vara en del av den resan!”

Ehrmann Sverige AB
Åsa Wendt
Commercial Director Sweden
asa.wendt@ehrmann.se