InCoax fick rätt mot QuiQom i Marknadsdomstolen!

InCoax fick rätt mot QuiQom i Marknadsdomstolen!

I början av året fick en av InCoax viktigaste operatörskunder ett mejl från QuiQom AB:s marknadschef, där det påstods att InCoax gör patentintrång samt att produkterna är kopior av QuiQoms produkter. Eftersom påståendena var osanna stämde InCoax QuiQom inför Marknadsdomstolen (MD), vars beslut visar att InCoax har rätt. MD förbjuder QuiQom AB, vid ett vite av en miljon kronor, att vid marknadsföring av sina produkter för bredbandsaccess i koaxialnät påstå att:

-          InCoax produkt Gigabit over Coax Access är en kopia av QuiQoms produkt,

-          InCoax gör sig skyldiga till patentintrång

-          InCoax i sin utveckling av produkten använt konfidentiell och proprietär kunskap från QuiQom.

Eller att påstå annat med väsentligen samma innebörd

QuiQom AB ska dessutom ersätta InCoax för dess rättegångskostnader med 194.605 kronor.

Länk till Marknadsdomstolens beslut:

För mer information:

InCoax Networks Europe AB