Movinto Fun och Oriboo utsedd till Årets IT-entreprenör

Movinto Fun har utsetts till Årets IT-entreprenör 2012 vid Guldgalan i Östersund. Priset på 10 000 kr delades ut av Dan Olofsson, grundare och styrelseordförande i Sigma, och Maths Mathson, VD för Dataföreningen i Sverige Service AB.

Motiveringen lyder:

”Med glädje, spel, lek och rörelse i fokus har de utvecklat en unik produkt som väckt stort intresse både nationellt och internationellt. Avancerad teknik i kombination med fräck design och en smula Jämtländskt tålamod har lett till en spelkonsol med attityd, Oriboo. Från Jämtländska fjäll blickar de ut över vidderna med en tydlig mission att sätta världen i rörelse.”

”Vi är mycket glada och stolta av att tilldelas priset som Årets IT-entreprenör och vill passa på att tacka alla våra medarbetare, samarbetspartners, finansiärer, kunder och återförsäljare”, säger Jin Moen och Marie Persson Björkman, grundare av Movinto Fun.

Movinto Fun och Oriboo
Movinto Fun sätter världen i rörelse genom att skapa innovativa produkter som får människor att röra på sig och ha kul. Oriboo är bolagets första produkt och ett världsunikt koncept - en bärbar spelprodukt fyllt med kärlek och känsla. Produkten lanserades på den svenska marknaden i augusti 2012.
För mer information:
Sandra Jonsson, PR och marknadsansvarig, 0736-42 52 33
www.oriboo.com

Dataföreningen och Årets IT-entreprenör
Dataföreningen är en ideell förening som verkar för en sund IT-användning i Sverige, priset Årets IT-entreprenör har delats ut sedan 2002 och lyfter fram den mångfald som IT-branschen har i Jämtland. De kriterier som är avgörande för vem som tilldelas priset som Årets IT-entreprenör är affärsnytta, entreprenörstänkande, tillväxt, nytänkande, långsiktighet och regional förankring.
För mer information:
Roger Oscarsson, ordförande Dataföreningen Östersund, 0706 88 94 59