KANSAS GTX® årets känga 2017

Det ökade intresset för vandring och friluftsliv har det senaste åren satt tydliga spår och Kansas GTX® har blivit en favorit och storsäljare i hela Sverige. Meindlmodellen Kansas GTX® är en ultimat allroundkänga för både stad och friluftsliv och den uppfyller med råge de uppsatta kriterierna för att få utmärkelsen "Årets känga".

Konceptet Årets känga
2017 är första året som Meindl Sverige utser Årets Känga, där syftet är att lyfta fram en av kängorna i varumärkets breda sortiment (totalt c:a 400 modeller). Konceptet Årets känga är ett sätt att vägleda användaren inom outdoor, jakt och aktiva yrken att hitta rätt kängor och skor till rätt aktiviteter. Marknaden för kängor är idag stor och kvalitetsspannet är brett, vilket gör det svårt för användaren att hitta rätt känga för den aktivitet som ska genomföras. Valet av känga kan ha stor betydelse för upplevelsen av en vandring eller en lång arbetsdag till fots.

Storsäljaren Kansas GTX®
Allroundkängan Kansas GTX® bedöms vara den känga som gjort störst avtryck under år 2017. Med sitt breda användningsområde från vardag till skogspromenader och lättare vandringar har Kansas GTX® blivit en favorit hos många. Kängans tidlösa design gör att den passar till såväl vandringsbyxan som jeans, i stad eller natur. Modellen har mycket hög komfort, är lätt och stabil och är lämplig för användning i lätt till medelsvår terräng och på leder. Modellen fick 2016 utnämningen "Bra köp" av Råd och Rön och den finns hos ett brett återförsäljarnät över hela Sverige samt i näthandeln.

Kriterier för att utses till Årets Känga
- Kängan skall ha hög komfort och kvalitet.
- Kängan skall finnas tillgänglig för handel över hela Sverige.
- Kängan skall möta sin målgrupps höga krav och behov.
- Kängan skall ha ett tydligt användningsområde för konsumenten.
- Kängan skall ha en lång livslängd (förutsatt att den underhålls på rätt sätt).

Kort om Meindl
Moxter AB introducerade Meindl för den svenska marknaden för 29 år sedan. Familjeföretaget Meindl med huvudkontor, tillverkning och lager i södra Tyskland levererar ett genuint skohantverk med en komfort och funktion som är av världsklass.

I Sverige förknippas Meindl med högkvalitativa vandrings- och jaktkängor såsom storsäljarna Island MFS Active och Dovre Extreme GTX®, men faktum är att Meindl har närmare 400 modeller av lågskor, kängor, barnskor och vintermodeller samt specialdesignade yrkesskor i sortimentet, och utvecklingen går ständigt framåt. Med ledord som tradition, hantverk, innovation, kvalitet och komfort samt nio generationer skomakare i samma familj är Meindl ett trovärdigt varumärke med nöjda och lojala användare.

• meindl

Moxter AB är ett säljande företag med Sverige- och Nordenagenturen för flera internationellt starka varumärken. Med över 29 år i sko-, sport- och livsstilsbranschen har vi byggt starka relationer med samarbetspartners, kunder och varumärken, vilket visar vårt långsiktiga affärstänkande. En framgångsfaktor är allas engagemang, vilket ger ett vinnande företag där vi tillsammans driver Moxter framåt. Vi tror på lönsamhet som grunden för frihet; frihet att utveckla, förändra, satsa och ha roligt.

Moxter representerar idag Meindl (högkvalitativa skor och kängor), Nokian Footwear (outdoor gummistövlar), SoftScience (Nyhet lätta, komfortabla skor), Digitsole (Nyhet – interaktiva sulor och skor), ACBC (Nyhet – innovativa skor för resor/pendling), CoXa carry (Nyhet – framtidens ryggsäck), Dr Kong (ortopediska fotinlägg), Snowline (rejäla broddar) och AspectSolar (bärbar solenergi).