Brixtol Textiles

MQ Marqet presenterar nytt varumärke – Brixtol Textiles

Med en långsiktig garderob i fokus lanseras det svenska varumärket Brixtol Textiles hos MQ Marqet. Genom att arbeta med återvunna material och långvarig design introduceras varumärket till MQ`s växande, noga utvalda sortiment för dam och herr.

- Brixtols plagg ligger verkligen helt rätt i tiden. Klassiska plagg som fungerar utmärkt i vårt klimat och som håller över tid. Både snyggt och praktiskt är en oslagbar kombination, säger Ylva Morud, design- och inköpsansvarig MQ Marqet.

Med en dröm om att ta fram hållbara produkter som är estetiskt och kvalitativt tilltalande för kund, skapades klädmärket Brixtol Textiles av svenska duon Gustav Kjellander och Emil Holmström under 2011. Resultatet blev kvalitetskläder där eftertanke och medvetenhet står i fokus – inspirerade av brittiska arbetskläder och 1960-talets mode med en skandinavisk känsla – som har varit populära sedan dag ett.

- MQ´s professionella organisation, väletablerade butiksnät och ambitiösa hållbarhetskrav tillsammans med deras fokus på tidlös design gör att vi verkligen ser fram emot vårt samarbete, säger Sebastian Holmström, försäljningschef Brixtol Textiles.

MQ Marqet lanserar varumärket Brixtol Textiles i sitt sortiment, i butik och på mq.se, under vecka 32.