MRF arrangerar Servicemarknadsdag 9 oktober

MRF arrangerar Servicemarknadsdag 9 oktober

Hårda och mjuka värden blandas på årets Servicemarknadsdag i MRF:s, Motorbranschens Riksförbunds, regi.

Denna gång infaller MRF:s Servicemarknadsdag torsdag 9 oktober och genomförs i Stockholm. Ett laddat program väntar deltagarna från motorbranschens servicemarknad.

– Det är viktigt att mötas för att tillsammans ta del av och diskutera servicemarknadens framtid, säger Joachim Due-Boje, programansvarig hos MRF som för övrigt personligen inleder Servicemarknadsdagen efter ett välkomnande från Thomas Johansson, ordförande för MRF:s verkstadssektion.

Programmet för Servicemarknadsdagen är:

Färre Timmar och Mjuka värden, är temat för Jockes inledningsanförande, ”Hur kommer kunden tillbaka en regnig dag? Vem har blivit rik på felsökning och garantiarbeten?”, är ämnen som han kommer att ta upp i anförandet.

Verkstadsekonomi, Jan Olvenmo, nyrekryterad från IF för att arbeta med bilplastteknik inom MRF, ”Om nödvändigheten av ett arbete med kalkyler samt försäkringsbolagens syn och tankar kring detta”.

Service på nya bilar i framtiden, Gunnar Sege, Volvo Cars, ”Kommer att beskriva om hur man ser på framtidens service och hur uppkopplade tjänster har med det att göra”.

Ekonomi i återvinning av begagnade reservdelar, Michael Abraham, SBR, ”Skrota bilar med miljötänk! Nya affärsmöjligheter i och med utökade antalet plastdetaljer i bilarna”.

Hur ser omvärlden på oss, Kerstin Sundvall och Carl-Erik Stjernvall, Motormännen, ”Berättar om hur deras medlemmar, våra kunder, ser på oss”.

Supercoachen, Bengt-Erik Johansson, Bendt Bil i Halmstad, ”Hur resan har varit som elitidrottare köpa ett stort bilföretag och få användning av sina ledarkunskaper på en konkurrensutsatt marknad”.

Att skapa en levande vision och företagskultur, Anders Landgren, YouTurn, ”Framgångsrika företagsledare behöver jobba med tankar, synsätt och attityder för att skapa en levande företagskultur och vision byggd på känslor och bilder”.

– Vi hoppas att det kommer att bredda kunnandet bland servicemarknadens aktörer, sammanfattar MRF:s Jocke Due-Boje.

Bild: Joachim Due-Boje, MRF och programansvarig för Servicemarknadsdagen